[O1] [AKL] wolno się nagrzewa - czy napewno termostat?
Temperatura zewnętrzna -8stC. Jazda poza miastem, bez korków. Wskazówka temperatury rusza się dopiero po 4km, a normalną temperaturę pracy auto osiąga po 10km. Po 26km gorący przewód górny, ale chłodnica i przewód dolny zupełnie zimne. W czasie jazdy wskazówka temperatury silnika nie waha się (tzn. tylko "rośnie"). Czy to termostat?
Ja nie jestem taki pewien, bo poprzednio niesprawność termostatu objawiała się trudnością w osiągnięciu właściwej temperatury przez silnik, wahaniami wskazówki temperatury oraz nagrzewaniem się dolnego węża oraz chłodnicy, kiedy silnik był jeszcze "zimny"...
raczej tak. Zaciął się tym razem w pozycji zamknięty.
Ale wg Etzold-a (str. 234) przy termostacie zablokowanym w pozycji "zamknięty" górny przewód nienagrzewałby się... Poza tym wtedy silnik powinien bardzo szybko się nagrzewać... A ja mam bardzo ziepły górny przewód i silnik nagrzewa się (według wskaźnika) bardzo wolno (a czujnik temperatury cieczy jest blisko bloku silnika i w "małym obiegu")...
Agamek12, wszystko masz ok nie szukaj dziury w całym.
U mnie w identycznym czasie się nagrzewa. Jeżeli chcesz żeby szybciej Ci się nagrzał to gdy silnik się nagrzewa nie otwieraj napływu ciepłego powietrza do kabiny i nagrzeje się szybciej ale Ty zmarzniesz .
Termostat otwiera się przy 87stopniach, Przy tak niskiej temperaturze zewnętrznej i zapewne otwartej dość mocno nagrzewnicy wcale się nie dziwie że termostat się nie otwiera i chłodnica jest zimna. Po prostu wystarcza chłodzenie płynu jakie zapewnia nagrzewnica oraz przepływ zimnego powietrza przez komorę silnika.
mroko, Agamek12, szczerze powiedziawszy myślałem że szybciej te silniki się nagrzewają , u mnie wskazówka w dieslu rusza się przy takich temperaturach przy około 3 km :roll:
mroko, Agamek12, szczerze powiedziawszy myślałem że szybciej te silniki się nagrzewają , u mnie wskazówka w dieslu rusza się przy takich temperaturach przy około 3 km :roll:
Ja również mam diesla i właśnie zasłoniłem chłodnicę jest duża poprawa
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz jak pomogłem to daj punkcik sprzęgło od G 60
A może chłodnicę sobie przysłoń wtedy będzie lepiej
Zasłoniłem i nie ma różnicy... Może faktycznie "ten typ tak ma"? A ciepłe powietrze dmucha mi (przy ustawieniu pokrętła temperatury w połowie) do wnętrza już po około 2km...
Jednak nie zgodzę się że TTTM... mój AKL w obecnych temp. jest nagrzany (do optymalnej temp, czyli połowa skali) po ok. 4-5 km (co prawda jazda w mieście - ale wczesna godzina, także nie ma dużego ruchu).
Wcześniej co prawda był problem - nagrzewał się tylko do 1/4 skali, ale po wymianie termostatu - jest ok.
Przy takich ustawieniach - przy zimnym silniku, wcale się nie dziwię że wolno się nagrzewa silnik... Ja od odpalenia mam ustawioną dmuchawę na 1 stopień (czyli tylko pęd powietrza z zewn.) i ogrz. na min. jak się silnik trochę nagrzeje (tak do 1/4 skali) dopiero grzeję w środku. Fakt - na początku jest "chłodno" ale dzięki temu szybciej mam czym nagrzać
[ Dodano: Sro 06 Sty, 10 11:13 ]
Szybciej nagrzany silnik - mniejsze spalanie (odrobinę - ale zawsze :-) )
U mnie podobnie. Dopiero po ok. 10 km jest cieplej. Jednak w moim autku temperatura już po nagrzaniu sięga połowy 90 stopni. Czy przyczyną jest to, że samochód jest na gaz, czy raczej termostat walnięty?
Ten Typ Tak Nie Ma, wskazówka rusza przy temp. ok. 62 stopnie, pozycję stojącą osiąga jak cały silnik się rozgrzeje. Podłączcie vaga i porównajcie wskazania z vaga z pozycją wskazówki.
Dziwne rzeczy dzieją się z moją kolubryną. Wczoraj przy -20stC auto w pełni rozgrzało się już po 6km :shock: i już wtedy ogrzewanie było w pełni wydajne...
MAM też AKL denerwowało mnie , ze ciężko mu się nagrzać do połowy tak jak powinien no i dużo palił. zmieniłem czujnik temperatury ( 50 pln około w intercarsie) bo dawał złe wskazania na testerze , no i potem termostat (18 pln) . dalej słabo sie grzał więc zasłoniłem chłodnice i ok
Komentarz